| 2 التعليقات ]

 
صور ورسومات فى كل اتجاه ننظر اليه وفى اى مكان لابد ان تقع عينك على صوره او لوحه طبيعية كانت ام مرسومة, دعونا اليوم نتحدث عن الرسم بصورة عامة فمن المعروف ان الرسم هو لغة كأى لغة اخرى يمكن ان نستخدمها فى حياتنا الا ان هذة اللغة يعبر بها الرسام عن شئ ما بداخلة سواء كانت مشاعر او خواطر على شكل صور ولكن لابد ان نعرف ان للرسم انواع مختلفة وكثيرة لدرجة ان هناك فن الرسم على الرمل يمكنك رؤيته من هنا ولكننا اليوم نذكر نبذة فى هذا الموضوع عن الرسم ثلاثى الابعاد لان الفنان او الرسام فى هذا النوع لابد ان يكون صاحب موهبة رائعة وحس عالى بالاضافة الى لغة الاتقان المطلق لان فى هذا النوع من الرسم لابد ان يوحى الرسام للعين التى ترى الصورة وكان الصوره واقعية تماما ولذلك يجب ان يكون صاحب موهبة من نوع خاص جدا ولذلك يطلق عليهم المبدعين لان هذا النوع من الرسم هو نوع راقى الى اعلى المستويات وايضا معجبينه من النوع الراقى ولذلك نستعرض اليوم مجموعة من الصور الرائعة على سبيل المثال لا على سبيل الحصر والتى ان دلت على شئ فانما تدل على رقى وروعة الرسام وشفافية الاحساس بداخلة .



والان اترككم مع الصور





Bookmark and Share



Twitter icon

2 التعليقات

وداد يقول... @ الخميس, 26 نوفمبر, 2009

كل مره كنا بنيجي للقهوه بنلاقي انها لسه في طور التجديد وانطلاقه تانيه المهم انا شخصيا مملتش من اني اجاي كل مره اطل واشوف الاوضاع وصل لفين وربنا مخيبنيش وخيبش اصراري على المشوار الطويل لي بقطعه لاني معذوره عشان طعم القهو ده ليه نكهه خاصه ومش اي حد حيعرف قمتها غير لي استمتع واتعود على لي قايم بيها من بدايتها هههه المهم ربنا يجعل افتتحها من جديد فتحه خير ويجعل ايام صحبها مليان بالحب والخير .اما موضوع اليوم موضوع كمان جميل عشان بيتكلم عن فن من فنون الحياه والفن ده راقي جدا هو فن الرسم بانواعه واشكاله فلما بتشوف اي صوره او لوحه بتخليك تطوف في اعماقها بتدور على فكره مبدعها وتستمر في البحت عن ذاتك فيها والرسم التلاتي الابعاد فن راقي جدا عشان بيكون اقرب من الحقيقه عشان كده لازم نصفق للفن ده ونساعد بتشجعنا مبدعيه على الابداع لاننا احنا في الاول وفي الاخير لي بنستمتع بالفن ده وبنكون مطمنين انه عيونا في ضل المشاكل لي بتحصل والدمار لي بيلف الكون انها قادره تشوف حاجات حلوه تنسيها الالم وتشيل عنها الغبار .منتطرنين للجديد وعيد مبارك سعيد للجميع.وداد

paper news يقول... @ الثلاثاء, 31 أغسطس, 2010

ممتاز الصور حلوة اوىىىىى

إرسال تعليق

من فضلك اترك تعليق حتى ولو كان بسيطا فكل كلمة منكم هى خطوة فى طريق ارضائكم.
من فضلك قل قراتة فى مدونة قهوة بلدى

Newer Posts Older Posts Home